Lucas Michels (1958) is een gepassioneerd reputatieprofessional met een speciale passie voor verandertrajecten. Hij heeft de Organisatiebronnen® Methode mede ontwikkeld. Hij heeft ruim 30 jaar ervaring aan journalistieke, corporate en bureauzijde.
Hij is nog steeds jeugdig, leergierig, en altijd holistisch en pragmatisch. Lucas is een complexity killer: hij biedt organisaties inzicht, overzicht en structuur, en helpt zijn opdrachtgevers kijken, kiezen en communiceren.
Lucas is international Master of Corporate Communication (MCC) en gelicenseerd voor het toepassen van de Change Readiness Inventory®. Dit is een tool die organisaties inzicht geeft in de effectiviteit van hun veranderprocessen.
Hij heeft gewerkt voor bekende, internationale ondernemingen in onder meer healthcare, energy, oil & chemicals, finance, IT & telecom, consumer, public en automotive/transport. Hij heeft brede ervaring in corporate reputatie-management, onder meer op het terrein van corporate positionering, internal alignment, issue management, crisispreparatie en M&A-communicatie.
Hij is overtuigd: communicatie en gedrag gaan hand in hand.